Wanita zaman sekarang ramai yg kuat dan t4bah..

Perkongsian dari facebook tuan firdaus shakirin
Isteri zaman sekarang cepat p3nat sbb serba serbi dia yang kena buat…

Menguruskan rumah, dia…memasak, dia…menjaga anak2, dia…hantar anak sekolah, dia…ambik anak sekolah, dia…keluar beli barang dapur, dia…bayar bil & hutang, dia…jaga mak, jaga mertua, dia…bekerja, dia…berniaga, pun dia…

Semua dia buat…mcm mna dia tak p3nat…? dia ada 2 tgn, 2 kaki sma mcm kita org lelaki, tp serba serbi dia bleh buat dan dia adalah seorang wanita…

Kan wanita kaum yg lem4h…?
Kalau dah serba serbi dia yg buat, dimana ‘LEM#HNYA’ itu? Kalau benar dia lem#h, dah lama dah dia r3bah tapi kenapa smpai hari ini dia masih kuat, masih bert4han, masih gagah…?

Sebab dia buat utk keluarga dia, utk suami dia, utk anak2 dia…

Yg bertambah sedih dan mal#ng, dapat plak suami yg tak membantu dia, suami yg tak faham bahasa, suami yg lepas tgn…lagi la dia kena jadi kuat…Kalau bleh, dia xmau s#kit langsung sbb dia tahu, kalau dia s#kit, xde sapa yg akan ganti tempat dia utk buat keje2 yg dia buat…

Nak harap suami, faham2 je la, ada sekadar ‘ada’ sahaja, sekadar nama ja ‘suami’, tidak membantu, tidak mengurangkan b3ban dia, bahkan bila diminta tolong, bila disuruh buat, dia kena marah plak…

Sebab tu isteri2 zaman skrg, klu dia ckp dia p3nat, kita tahu sbb apa dia penat…sbb semua b3banan diletakkan dibahunya dan suami tak berusaha utk men4nggung beban itu bersama2…

Mcm tu kita kata indahnya kehidupan berumahtangga…?

Meletakkan sesuatu tidak kena dgn tempatnya itu dipanggil meng4ni#ya…berapa ramai suami mengani#ya isteri pada zaman skrg?

R.A.M.A.I.
Kredit:firdaus shakirin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *