Kecantikan isteri bukanlah untuk dib4ndingkan..

Buat suami2 kat luar sana, Bila dah jadi suami, maka tundukkanlah pandangan…

Setiap hari, keluar je dari pagar rumah, mesti akan berjumpa dgn perempuan yg lebih cantik daripada isteri sendiri…

Singgah beli nasi lemak, “ish, comeynya org yg jual nasi lemak ni…”

Sampai opis, “cantik sgguh staf yg baru masuk tu…”
Keluar rehat, “manis sgguh cik adik yg ambik order ni…”

Balik umah, tgok isteri sendiri, “emm, biasa ja, xmacam pompuan2 yg aku tgok siang tadi…”

Isteri kita dulu pun cantik tuan2, time mak ayah dia jaga…skrg dia dah “tak cantik” sbb awak yg jaga…awk yg buat dia jadi tak cantik, dah tu awk nk compare dia dgn pompuan2 yg awk jumpa tu…?

Tgok org pompuan, jgn tgok lama2 smpai h4ti berd3tik, jiwa berg#l0ra, berg3tar…tgok sekilas pandang dah la, pastu tgok tempat lain…jgn smpai ot#k sempat berfikir, siapa dia, tggal kat mana, dh kawin ke blum dan sebagainya…ini cari ms4lah, ini sengaja nk tambah masalah…

Mna2 pompuan yg ada depan kita pun, sekilas pandang cukup, pastu tundukkan semula pandangan tu…bukan kena tgok lantai 24 jam, tp jgn tgok sehingga hati memuja2 kecantikan pompuan tu lebih dr isteri sendiri dirumah…

Kecantikan isteri bukan utk dibandingkan sebab byk perkara yg dia dah buat dan lalui dlm menjadi seorang isteri yg terbaik utk diri kita…☺️
Sumber:firdaus shakirin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *