Isteri sayangkan suaminya kerana itu dia s4nggup terima apa saja..

Perkongsian dari facebook tuan firdaus shakirin
Airmata org perempuan banyak mengalir sbb “sayang”…

Org perempuan mendefinisikan SAYANG itu sebagai, “meng0rb#nkan kebahagiaan sendiri demi kebahagiaan org lain…”

Bila suami tempatkan dia utk duduk sekali dgn mertua walaupun dia sendiri xnak, dan klu bleh dia nk sgt dduk asing, tapi disebabkan SAYANG kt suami, dia turutkan…bila suami pergi kerja, org layan dia mcm ha#mb#, buat dia mcm org g4ji, kena buat itu ini…org kata kat dia, p3rli dia, m#ki dia, s1ndir dia dan bila suami balik, sikit pun dia tak bunyi, xkata apa, xmengadu apa…dia diam dan dia layan suami mcm biasa, mcm xde apa2 yg berlaku…

Kadang2 ada benda yg dia nak beli, yg dia berkenan, yg dia teringin tapi bila difikirkan kewangan suami, keterbatasan suami, kemampuan suami dlm menunaikannya, dia simpan, dia pendam, dia tak suarakan…lama2 dia abaikan ja niat dihati dia tu…lupa mcm tu ja sebab SAYANG dan xnak menyusahkan suami…

Ada yg tolong suami meniaga smpai bwk anak2 ke gerai tak kira la tgh ujan mahupun panas, ada yg sesudah blk keje, ikut plak suami kluar jumpa customer, jual insurans, jual penapis air, jual mekap, cod mknan, hantar brg niaga dan sebagainya…dia bukan kuat sgt pun, dia jgak tau letih…tau p3nat…tp sbb SAYANG kan…dia sanggup buat…

Ada jgak yg kurang bernasib baik, suami tipu dia, suami kawin lagi atau minta nk kawin lagi…dia akan bermadu, dan berkongsi kasih…jgn hairan sekiranya saya kata ada perempuan yg bersetuju, yg membenarkan suaminya berkahwin lagi, asalkan tak berzina, tak buat m4ks#at walaupun suaminya tak mampu…klu dah itu yg bleh buat suaminya bahagia, dia turutkan…dia SAYANGkan suaminya…

Itu definisi SAYANG bagi seorang perempuan, terutamanya yg dah bergelar isteri…byk airmata yg mengalir semata-mata disebabkan perasaan ini…

Jadi, definisi SAYANG bg seorang lelaki dan sebagai seorang suami itu apa dan bagaimana?

Renung-renungkan…🙂
Kredit:firdaus shakirin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *