Kalau suami buat sil4p, isteri boleh tegur

Isteri kita tu untuk kita sayangi dan bukannya disakiti. Kita berkahwin untuk apa sebenarnya? Adakah semata2 untuk meny4ikiti pasangan?waktu awal atau mula kita menyunting dia, sudah semestinya dalam hati terdetik, aku akan bahagiakan dia sehingga akhir h4yat ku. Kerana dia pelengkap hidupku. Mungkin itu yg kita fikirkan saat mula2 kita dah jadi suami dia.

Tapi lama kelamaan bila waktu kian berlalu, semua itu hanya lah pada permulaan saja. Kita lupa pada apa yg kita janjikan dulu. Kita lupa pada niat kita dulu. Sebab nya diri kita sntiasa rasa betul, sampai tak boleh untuk ditegur, kita tak boleh dengar istri bantah, kita teguhkan dan kuatkan lagi eg0 pada diri kita. Sebenarnya tak boleh lah begitu tuan2.

Rumah tangga ni untuk saling melengkapi satu sama lain. Tak semuanya kita saja yg betul. Kalau kita buat salah isteri boleh t3gur kita. Dan begitu jugak sebaliknya. Kalau kita ketua keluarga tak bermakna kita tak pernah melakukan kesilapan. Sama2 lah kita saling tegur menegur itu barulah namanya saling lengkap melengkapi.

Tapi kalau kita saja yg perasan kita saja betul, itu namanya eg0.kita rasa sebagai ketua keluarga apa yg kita buat smua tak boleh ada bantahan kalau bantah sikit,dikata melaw4n. Sampai bila kita nak bgitu? Selamanyalah kita akan buat sikap begitu sampai ketua.

Dan yg ters4kiti dah tentunya isteri kita. Orang yg akan hadap kita hari2 24 jam bersama dengan kita. Kalau kita sayang dia, kita boleh ubah perangai kita yg tak boleh ditegur tu.

Sepatutnya kita buat dia kawan kita kerana dia orang yg paling dekat dgn kita dan bukannya buat dia law4n. Kalau isteri gembira kita pun bahagia rumahtangga pun akan lebih harmoni. Jauhi meny4kiti per4saan isteri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *