Apa yg kita ada kita hargai jangan bila dah kehilangan dia, kita mny3sal

Apa yg kita dah ada kita kena bersyukur. Macam tu juga kalau dah ada pasangan yg ok yg boleh bersama kita susah dan senang kena lah kita jaga dia jangan asyik bandingkan dia dengan pasangan orang lain. Jangan bandingkan dia dengan isteri jiran atau suami jiran.

Kalau dia dah jaga makan pakai kita dengan elok dan layan kita dengan baik buat apa kita nak cari lain? Apa yg perlu kita buat cumalah jaga hatinya. Sayangi dia apa adanya. Kita dah dapat dia berhentilah nak lirik pada yg lain.

Kalau dia tak semacam apa yg kita inginkan cubalah tegur dia perlahan2 kalau tak mampu doakan semoga dia berubah. Apa yg kita ada kita hargai jangan bila dah kehilangan dia, kita mnyesal.

Berapa banyak kes yg pasangan bila dh bpis4h barulah nk menyesal baru lah itu ini sebelum terjadi demikian elok kita bermuhasabah diri kita.

Saling menerima kelebihan dan kekurangan pasangan barulah kita sentiasa postif. Hentikan cari salah pasangan sebab kita sendiri pun bukannya tak pernah buat kesilapan.

Dia manusia biasa sama macam kita jugak jadi kalau ksalahan yg sikit2 dan remeh temeh tu pejam sbelah mata sudah tak perlu nak pebesarkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *